Huskur: Enchinagard och Sangria

Under flygningen igår började jag känna mig lite stram i halsen. Ett ganska säkert tecken på att en förkylning är i ankommande.
Det är sällan jag råkar ut för förkylningar men när de väl kommer så är det alltid vid sämsta tänkbara tidpunkt. Därför har jag sedan ett par månader en flaska Enchinagard i beredskap hemma.

Så när jag kom hem efter flygningen igår så började jag hutta Enchinagard en gång i timmen. För jag har verkligen inte tid med att vara sjuk nu. Dels har jag tre lediga dagar framför mig (jag blir bara sjuk när jag är ledig) och dem vill jag gärna ägna till någonting annat än att kurera mig, dels är det ju december. Som om denna månad inte var fullspäckad ändå som det är!

För säkerhets skull drog jag i mig ett par glas Sangria också. Egen huskur. Och jag tror faktiskt att det gav effekt! Jag har åtminstone ingen feber. Lite ont i halsen och snuvig bara.
Den efterlängtade träningen får jag dock hoppa över idag.



Kommentarer
Postat av: A-K

Krya på dig Mia och ha en underbar helg! Kram/A-K

2010-12-10 @ 13:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0