Lägger naprapaten på hyllan. För gott.

I min desperata kamp mot inflammationen i hälsenan har jag testat nästan alls utom Voodoo. Vila, inlägg i skorna, ett antal kurer med Voltaren, fruktlösa och dyra besök hos Idrottskliniken (som inkluderade en ultraljudsröntgen) och nu senast en naprapat.

Två besök hos naprapaten har det blivit med en sammanlagd summa på 1100 kronor. Det blir inga fler.

Efter att jag klev ur duschen igår upptäckte jag nämligen att jag har stora blåmärken på vaden efter mitt senaste besök i fredags. Det positiva är väl att jag inte känner av smärtan i hälsenan lika mycket längre eftersom blåmärkena på vaden gör ännu ondare.
Men det känns ändå som om poängen har gått förlorad.

Jag har sökt hjälp för att lindra smärta - inte få ännu ondare.

Så nu lägger jag naprapaten åt sidan. Någon som har någon annan idé om vad jag kan testa?


Kommentarer
Postat av: Peter

När det gäller kroppen finns det tydligen inga givna regler. kan bara råda dig att prova andra alternativ som sjukgymnast, kiropraktor eller en annan naprapat. Har själv haft problem med ryggen som jag gick till en naprapat för att få hjälp med.

Efter ett antal behandlingar säger han att han inte kan hjälpa mig. Jag har förmånen att få masssage via företaget jag jobbar åt, och massör´n råkar även vara utbildad kiropraktor.Hur som, han kände problemet och gjorde det han ansågs skulle göras och jag har inga problem längre. Jag säger inte att det löser några problem att söka andra alternativ, men det kan vara så att någon annan ser ditt problem på ett annat sätt...

2010-12-19 @ 19:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0