Slampigt värre i köket

Idag testade jag att göra en pastarätt hemma för första gången med det kontroversiella namnet Spaghetti alla Puttanesca, "Horans pasta".
Orsakerna till detta namn är flera (ni får själva googla på det) men jag kan avslöja att det blev förföriskt gott. Över förväntan faktiskt trots att rätten både är billig och lätt att göra.


INGREDIENSER:
Spaghetti, olivolja, chilifrukt, vitlök, trädgårdstomater, kapris, oliver, sardeller och persilja.

GÖR SÅ HÄR:
Häll i en relativt stor skvätt olivolja i en traktörpanna. Lägg i chilifrukten och stek den ett tag så att oljan tar smak av den. Hacka i ett par klyftor vitlök och bryn tills de börjar få färg.
Sänk värmen något och ha i tomaterna. Det tar ett tag för dem att bli mjuka - börja därför att koka upp pastavattnet med en stor näve salt (det här är en väldigt salt rätt över huvud taget).
Lägg i pastan i vattnet. Ni vet sedan tidigare att pasta ska vara al dente.

När tomaterna i pannan börjar bli mjuka häller ni i oliver och kapris (jag hade i ett par skedar av pastavattnet också för att göra såsen lite tunnare). Låt puttra ihop ett tag. Ha sedan i hackade sardeller och persilja precis innan pastan blandas i.


Älskar min nya traktörpanna från Hackman!


Italiensk mat serveras ALLTID med riven parmesanost och svartpeppar.

Fantastiskt gott!

Kommentarer
Postat av: Fia

Ser riktigt gott ut!

2010-12-08 @ 00:14:42
URL: http://sofsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0