Uppläxning av bortskämda kändisungar

Expressens löpsedel idag står det:

"Laila rasande efter triangeldramat med Minnah och Jay"

Inne i tidningen är flera sidor dedikerade till analyser och uttalanden inför kvällens final av "Idol". Bland annat har de utröstade deltagarna uttalat sig om romansen mellan de två finalisterna.
Jag citerar Andreas Weise:

"...Jag vill uttala mig för jag tar avstånd. Det är ju en stor skandal"

Nu sätter vi saker i perspektiv, Andreas Weise:

Idag delas Nobels fredspris ut till en man som sitter fängslad för sina åsikter. I Iran har en kvinna suttit fängslad sedan 2006 för att hon haft en utomäktenskaplig affär. Hon är dömd att stenas till döds för sitt "brott".
Samma dag pryds Sveriges kvällstidningar med skvaller från en poänglös "talang"-tävling i tv!

Där har du din jävla skandal, baby Weise! Skandalen är att vi är så förbannat insnöade, bortskämda och nonchalanta att vi ägnar mer uppmärksamhet på icke-nyheter än på rättvisa och medmänsklighet.

Att två musikprodukter har råkat falla för varandra är ingen skandal.
Det är svenskarnas engagemang för bagatellen som är det.

Kommentarer
Postat av: A-K

Helt rätt Mia! Kram/A-K

2010-12-10 @ 16:48:56
Postat av: Maja

I´l be damned, bra rutet!

2010-12-10 @ 19:45:48
URL: http://blogg.vk.se/Mexan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0