Årets "Hur tänkte du nu?"

I morse läste jag en artikel (som finns HÄR), där det stod om Carola som är på besök i det katastrofdrabbade Haiti. Faktum är att jag beundrar kända människor som gör någonting nyttigt av sitt kändisskap. Ta Bob Geldof till exempel, som i mitten av 80-talet öppnade ögonen på oss när det gällde svälten i Afrika och tillsammans med hela dåtidens popelit samlade ihop en förmögenhet till offren.
Jag gillar det, helt enkelt. Osjälviskhet när den är som bäst.

Nåväl, Carola besöker alltså sitt fadderbarn på Haiti. Jag hoppas att ingen har undgått att läsa om hur stor katastrofen där är. De överlevande behöver akut vår hjälp. Läget är kritiskt.

Vad gör då Carola? Jo, som gåva till sitt fadderbarn har hon med sig... en parfym. Det hade hennes son Amadeus bestämt (det ska tilläggas att Amadeus är TOLV ÅR GAMMAL).

Halva Haiti är utplånat på grund av en jordbävning och där kommer Carola med en parfym som plåster på såren.

Den kvinnans godhet vet inga gränser.

får parfym i gåva I går träffade Carola sitt fadderbarn Eden


Kommentarer
Postat av: Linda

det är aldrig någon som sagt att det finns mycket bakom hennes pannben. Allt står nog inte riktigt rätt till hos henne..

2010-02-03 @ 20:25:33
URL: http://lindapalsson.blogg.se/
Postat av: louis

Good blog, Thank you for your work!

2010-10-19 @ 14:16:32
URL: http://www.louisvuittonspeedy.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0