Ett himmelskt besök i Slottsboden

I flera år har jag haft en fotoram från Laura Ashley. Det är en sådan ram där man inte sätter in vilket fotografi som helst. Det ska vara speciellt (och dessutom går jag aldrig och framkallar mina bilder längre - gör ni det?). Därför har denna ram sedan den kom i min ägo gapat tom.

Tills igår.

Det var tisdag igår, och därför har Slottsboden vid det kungliga slottet öppet då (de håller stängt av någon outgrundlig anledning på måndagar). Den besökte jag.
När jag går in där påminner jag om den gapiga Janice i "Vänner". Ja, kanske mer att jag känner mig som henne, för jag vill sätta mina händer på kinderna och gasta "oh....my...god...." i falsett (ni vet så där som man ska göra i alla svenska inredningsprogram nu för tiden).

Slottsboden är det närmaste himlen på jorden en rojalist kan komma. Allting är så....kungligt. Det är kronor på allt. Hittade till och med en rosa (förstår ni glädjen? Rosa!) babypläd med vita prinsesskronor på. Genast började jag köpslå med Chefen Upstairs om att jag bara måste få en dotter en dag! (Jag bad Honom också att rappa sig på lite med min önskan, eftersom jag är medveten om att jag kämpar mot den biologiska klockan där)
Och det fanns grytlappar med kronor på! Faktum är att jag faktiskt behövde ett par nya grytlappar. Så från och med nu känns det rojalistiskt högtidligt varje gång jag tar ut någonting ur ugnen.

Min Laura Ashley-ram behöver inte längre gapa tom. Den har nu fått äran av att bära en bild av kronprinsessan. Jag kan tillägga att man nu kan hitta fantastiska vykort från den officiella bröllopsserienkronprinsessan och Daniel. Oerhört vackra bilder. Jag köpte flera stycken.

Det är tur att vi bara har kungliga bröllop i landet var 34:e år. I alla fall för min privatekonomi.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Rojalistisk himmel, verkligen, I love Slottsboden! Haha. :)

2010-02-04 @ 14:16:22
URL: http://kungligakarameller.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0