Nu går även semlor ner

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i semlor. Jag tror att det är kombinationen av vetebröd och grädde som sätter käppar i hjulet för att en kärlekshistoria ska kunna utveckla sig. När man dessutom låter dem bada i varm mjölk så att de blir slemmiga i konsistensen blir det riktigt otäckt.

Nu för tiden har man vidgat vyerna när det gäller semlor. Helt plötsligt finns det tjugo olika sorter att välja mellan på konditorierna.
Inte ens jag kunde motstå frestelsen när jag gick förbi ett konditori idag och såg chokladsemlor.

Det blev dagens lunch. Chokladsemla och Starbuckskaffe (har fortfarande kvar några skopor från det svindyra paketet jag köpte i Krabi i mellandagarna). Men det var jag värd efter en dag i kollektivtrafiken. Tro mig. Nu har dessutom den enorma mängden snö börjat att smälta, så jag var nära att drunkna vid ett övergångsställe (sann historia).

Det var en riktigt tuff förmiddag med andra ord.


Kommentarer
Postat av: Sara

Finns en hel del varianter på semlan nu förtiden. Själv har jag inte provat någon annan än den vanliga klassiska. Chokladsemla lät inte helt fel!

2010-02-27 @ 17:24:32
URL: http://milktonium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0