Nu gör det tillräckligt ont

Jag har insett mina begränsningar. Jag kan inte lösa - eller läka - allting själv. Trots att jag vilat min häl och omsorgsfullt smort in den med Voltaren-gel i flera veckor, så gör min inflammation i hälsenan mer ont än någonsin. Dessutom är den rejält svullen. Haltar gör jag också. 
I natt drömde jag att det bildats en stor, blå knöl kring hälsenan. Då var gränsen nådd.

Så alldeles nyss gjorde jag vad jag borde gjort för flera veckor sedan (jag minns inte ens när detta elände började - var det inte redan i höstas?): Jag bokade tid hos en läkare. Fick tid redan i morgon bitti. Vilken lättnad.

Känner mig riktigt stolt över mig själv nu. För ni ska veta att det ska göra riktigt jäkla ont för att jag ska gå frivilligt till en läkare.
Jag är en kort tjej med hög smärttröskel. Men nu gör det tillräckligt ont.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0