Vädret - en förklädd välsignelse för SJ och SL?

Trots att jag annars inte tycker att snö ens är vackert på julkort (och ibland, när jag är riktigt tvär, hävdar att snö är Guds straff) så måste jag ge vika för min inställning idag och medge att det är en fantastisk vinterdag. Vindstilla, klarblå himmel, solsken och tio minusgrader. Visst borde denna prognos känneteckna den perfekta vinterdagen?

Nej, i skrivande stund är det fortfarande kaos på Stockholms central till följd av vädret. Och jag begriper inte varför. Vädret är ju alldeles strålande! Jag kan till och med sträcka mig så långt att jag påstår att det råder harmoni utanför mitt köksfönster just nu. Detta är inte "väderkaos". I det här vädret borde tåg som är anpassade efter det svenska klimatet kunna gå på sekunden.

Men vi kanske ändå ska vara tacksamma för att vi har ett så varierande väder som vi faktiskt har här i landet. För det första skulle nio av tio svenskar aldrig kunna inleda ett samtal om det inte vore för just vädret. Och dessutom är vädret den perfekta ursäkten för både SJ och SL när de inte klarar av att sköta sitt jobb. (AB)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0