Årets första uppdrag

I går kväll rann bägaren över. Totalt. Under kvällens lopp hann jag att komma på fyra nya svordomar. Kriser gör mig kreativ.
Årets första uppdrag blir att slänga ut min DVD (med handen på hjärtat höll den på att åka rätt ut på gatan igår, men jag samlade mig och insåg att den ska iväg till återvinningen - jag kan inte överge mitt miljöengagemang bara för att jag tappar humöret fullkomligt).

Det är en gammal rackare - det går inte ens att spela in på den. Men den är inte så pass gammal att den ska haverera fullständigt redan.

Och på nyårsafton dessutom! Då DVD:n ska antas vara min bästa vän! UT SKA DEN! 

Nu måste jag köpa någonting att ersätta den med så att jag kan se på film (visst, det är inte ofta jag gör det men jag vill ändå ha möjligheten att göra det).

Det får bli ett genomgående tema för året: UT med det gamla och IN med det nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0