Spänning och allvar i bagaget

Alldeles strax ska jag iväg på jobb. Kommer att jobba hela natten och när ni sitter och äter lunch imorgon går jag av mitt pass. Och när jag väl gör det kliver jag ut i trettio plusgrader.
Först på fredag är jag hemma, den 8 januari (David Bowies födelsedag by the way). Så fram tills dess blir det ett blogguppehåll - datorn får stanna hemma den här gången med.

Istället har jag packat ner två böcker i bagaget. Den första är en deckare: den tredje i serien av Ann Cleves som utspelar sig på Shetlandsöarna, "Rött stoft". De två tidigare tyckte jag väldigt mycket om.
Den andra är av det allvarligare slaget: "Jag vill inte dö - jag vill bara inte leva" av Ann Heberlein, en självbiografisk bok där hon skriver om sitt liv med bipolär typ 2 (tidigare manodepressivitet).

Den kommande veckans utsikt:



Önskar er en underbar vecka, kära bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Mika

Fy tusan vad du har det bra. Ett fint jobb som ger dig möjlighet att njuta av varma och lite mer exotiska platser. Jag är riktigt avundsjuk. Men eftersom jag är en gentleman allra innerst inne så ska jag inte kalla dig för något fult.. =)

2010-01-05 @ 17:18:53
URL: http://mikaaalto.blogspot.com
Postat av: kiki

Oooh mysigt :) Jag är helt såld på biografier så säg gärna till om den är bra!

2010-01-07 @ 02:32:28
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: Netti

Aningen avis.....

Njut

2010-01-07 @ 20:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0