Svenska tv-kanaler - lär av HBO

Eftersom jag är stark motståndare till tv-licensen, vore det hyckleri att klaga på reklamen som visas i tv. Och faktum är att den inte stör mig mycket alls, för reklampauserna utnyttjar jag till annat såsom att springa på toa, fila naglarna, skumma igenom tidningen, zappa runt bland andra kanaler. 
Med ett enkelt uttryck så förenar jag nytta med nöje när det är reklam på tv.
Det enda lilla molnet på reklam-tv-himlen är längden. Jag har ju ingen aning om hur länge dessa pauser kommer att vara. Alltså är det svårt att planera en aktivitet som är långt ifrån själva tv-apparaten.

Nu har jag med egna ögon bevittnat lösningen på problemet.

I USA finns det en kanal som heter HBO. De flesta brukar ha hört talas om den, eftersom serier som "Sex & the City" och "True blood" visas där. Jag misstänker att HBO är en betaltv-kanal, men det hör inte till saken (det är nämligen inte reklampauser i själva programmen, utan bara emellan dem).
Jag låg och kollade på HBO häromdagen (ifrån badkaret på hotellrummet - är det höjden av lyx?). Och vad visar de under reklamen? Jo, en textremsa högst uppe i bild som visar hur många minuter samt sekunder det är kvar tills nästa program börjar.

Helt genialiskt! Så exalterad har jag inte varit sedan...ja, sedan prinsessan Madeleine tillkännagav sin förlovning.

Svenska tv-kanaler: Lär och ta efter. Jänkarna kan det där med tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0