"Vi tar strax emot ditt samtal..."

"....tack för att du väntar".

Åh, blev alldeles nyss så nostalgisk och mindes tillbaka på hur det var när man försökte få tag på någon på a-kassan som kunde svara på frågor. Till deras försvar måste jag säga att de inte är de enda som låter folk vänta i en evighet i telefon.

För en dryg timma sedan ringde en tjej ifrån Tele2 och erbjöd mig ett bra erbjudande på mobilt internetabonnemang. Strålande, tänkte jag, för då kan jag äntligen säga upp min fasta telefon (jag måste ha den aktiverad med den anslutningen jag nu har till nätet).
Men självklart kunde jag inte säga upp mitt abonnemang på fast telefoni och fast internetanslutning hos henne utan det måste jag ringa och göra själv hos Tele2´s kundtjänst. Tjejen var dock väldigt hjälpsam och gav mig numret.

Jag satt i exakt 30 minuter och lyssnade på följande fras:

"Vi tar strax emot ditt samtal. Tack för att du väntar".

Det var ingen som "strax" tog emot mitt samtal. Efter trettio minuter gav jag upp. Jag kommer att drömma mardrömmar om denna fras i natt. Och många veckor framöver...

Så nu sitter jag här med fast telefoni, fast internetanslutning samt ett mobilt som kommer med posten om ett par dagar.

Tack, Tele2!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0