Independence Day. Happy 4th of July!

Av princip hänger min svenska fasadflagga uppe året om. Vid högtider förstärker jag utsmyckningen med ballonger och en större flagga som jag binder fast på balkongräcket.
Idag får dock den svenska flaggan ge plats åt en annan - den amerikanska. Det är Independence Day idag - den amerikanska självständighetsdagen och tillika nationaldag.

Länge var 4 juli ett substitut för min egen nationaldag, eftersom den inte blev helgdag förrän 2005 och ännu idag inte firas som den bör (där är både amerikanerna och norrmännen förebilder).
Jag är av den inställningen att man ska fira det som firas kan och se livet som en enda stor fest.

Så idag är USA temat i det Larssonska hemmet. Det blir hamburgare till middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0