Sundhetstecken?

Jag vet med mig själv att min pedantiska sida emellanåt gränsar till det extrema. Jag mår helt enkelt inte bra när jag har rörigt runt omkring mig och när saker och ting inte är strukturerade.
Det är någonting jag jobbar på för det finns också en förnuftig röst inom mig som säger att det inte är hela världen om kryddorna inte står i bokstavsordning. Man behöver inte ha kontroll på minsta lilla detalj. Jorden snurrar ändå.

Nu vid morgonkaffet tittade jag mig runt i köket. Det ligger högar med papper på köksbordet (det är mycket byråkrati att anpassa sig efter som arbetssökande - när man sedan får jobb är det andra papper som ska fyllas i. Det byråkratiska Sverige är allt annat än miljövänligt) och gårdagens disk står på diskbänken.

Det härliga är att jag inte bryr mig. Jag struntar i röran idag. Det där kan jag styra upp en regnig dag. Det mest ansträngande jag tänker ta mig för idag är att vända blad i boken jag läser.

Visst är det ett sundhetstecken?

Kommentarer
Postat av: Peter S

Absolut!

2010-07-17 @ 22:03:00
URL: http://petersvanberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0