En kort klagan till morgonkaffet

Kort, väldigt kort, ska jag klaga av mig. Jag har en teori om att om man skriver av sig det som irriterar en, så är det sedan lättare att lägga det bakom sig och gå vidare.

Ok, det var ju varmare igår än i helvetet. Och just en sådan dag var jag tvungen att bege mig till den kungliga huvudstaden för att leta efter ett par sköna jobbskor (jag kan inte påpeka tillräckligt hur viktigt det är att ha komfortabla skor på jobbet).
De bästa skorna jag någonsin haft i mitt jobb var ett par låga, släta ballerinaskor av märket ECCO. Men tyvärr glömde jag dem ombord min sista flygning i våras och fick dem aldrig tillbaka (med handen på hjärtat: när tårarna var som närmast i går så önskade jag att de städare som hittade dem men inte orkade lämna in dem på hittegods skulle brinna i helvetet).
Och min vanliga tur är detta: denna modell har utgått ur ECCO´s sortiment! De har flera bra skor men alla är utsmyckade med spännen och dylikt vilket inte är tillåtet enligt uniformsreglementet.

Så är det någon bloggläsare som har ett par släta, låga ECCO-ballerinaskor i storlek 40: hör av er i kommentarsfältet. Jag betalar bra.

Inte nog med det: på pendeltåget in till stan pillade jag bort en lagning i tanden. Ringde genast till min tandläkare. Han är tillbaka den 9 augusti.

Under min desperata jakt på ett par sköna skor (det var dessutom rea i hela stan vilket innebar att det fanns lika många skor på hyllorna att välja mellan som det fanns i sovjetiska skoaffärer innan muren föll) lyckades jag också stuka min ONDA fot TVÅ gånger.

Väl hemma - med gråten i halsen och ett icke utfört uppdrag - ringer en spånig brud med "Snabba cash"-svenska för Tele2´s räkning och käftar om att jag ska ändra mitt abonnemang. Tro mig, det samtalet pågick i en evighet och slutade med att jag ringde upp Tele2´s kundtjänst i morse för att fråga vad i helvete det var som pågick (står fast vid att telefonförsäljning ska vara olagligt - i synnerhet när företagen lägger ut den uppgiften på andra företag som inte har en aning om vad det är för tjänst eller produkt de säljer).

Ny dag idag.

Det kommer att bli ännu varmare än i går och jag måste ge mig ut på ännu en skojakt. Haltandes.

Jag ber en stilla bön att dagen fortlöper utan incidenter. Tålamodet tenderar att tryta i extrem värme.

Så. Nu har jag klagat klart.

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Maria,



Vi har valt att erbjuda våra kunder bättre produkter och priser genom våra säljare eftersom många vill kunna sänka sina kostnader. Om du inte vill bli uppringd av våra säljare kan jag spärra ditt telefonnummer för dem. Du får gärna mejla mig ditt telefonnummer om du önskar denna spärr. När vi har lagt in spärren kan det dock ta ett litet tag innan den går igenom men sen kommer våra säljare inte ringa dig via telefonen längre.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2.

2010-07-15 @ 16:27:32
Postat av: Maria

Hej Michaela!



Jag tar gärna del av Tele2´s erbjudanden men föredrar att få dem av någon som har rätt information att ge.

När jag ringde kundtjänst i morse visade det sig att den ettriga säljaren som ringde mig igår gav helt fel information. Det berättade jag för kundtjänst eftersom jag tror att det ligger i ert intresse och jag hoppas att det blir framfört.



Mvh Maria

2010-07-15 @ 17:18:35
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0