Bitter läxa

För ett par veckor sedan sökte jag ett jobb som jag riktigt kvalificerad för. Det personliga brevet jag hade skrivit var jag dessutom lite extra nöjd med.
Jag fick aldrig ens något svar från företaget vilket jag tyckte var lite nonchalant. Jag var ju perfekt för jobbet!

Av en händelse idag upptäckte jag varför jag inte hade fått något svar (och hade jag fått det så hade det varit välförtjänt spydigt):
Jag hade lyckats bifoga FEL brev i ansökan.

Klart att de inte vill svara någon som söker ett jobb hos dem och inleder det personliga brevet med att berätta hur gärna man skulle vilja jobba på en annan arbetsplats. Företaget som ignorerade min ansökan har min fulla förståelse.

Note to self: Var mer uppmärksam och noggrann.

En del läxor är helt enkelt mer bittra att lära sig än andra.




Kommentarer
Postat av: Lilla O

Aj, riktigt surt.

2010-06-08 @ 22:43:05
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0