Underhållande minnesförlust

Minnesförlust är ofta ett lyckat koncept att bygga en intrig på i komedier. I "Mitt nya jag" av Sophie Kinsella möter vi Lexi som vaknar upp efter en bilolycka och inte minns en enda sekund av vad som har hänt de senaste tre åren. Hon har inte bara fått en läcker frisyr och snygg tandrad utan även en gräsligt rik make. Dessvärre verkar det som om hon även genomgått en personlighetsförändring.

Helt ärligt ska jag säga att jag på vissa ställen i boken skrattar högt. Kinsellas humor är träffsäker, intrigen hysterisk och underhållningen konstant. Som ett litet lyckopiller i bokform.
Den är inte på något sätt djup eller krånglig - bara ljuvligt behaglig att läsa.

Rekommenderas att läsas när man som mest behöver sig ett gott skratt.

Betyg: 2+ av 5.


Kommentarer
Postat av: Betty

Varför så lågt betyg om du nu gillar boken så pass? nyfiken

2010-06-17 @ 23:50:15
Postat av: Maria

Det är underhållning för stunden. Jätterolig, men om två veckor har jag glömt den helt.

2010-06-18 @ 07:29:34
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0