Bråda dagar i bröllopstider

Om ni tror att det bara är själva kronprinsessbröllopet som tar tid att planera, så kan jag meddela er om att det krävs en enorm planering av själva firandet också (nu har jag visserligen haft sexton månader på mig, men har tyvärr fått använda en ganska snål budget).

Hemmet är skinande rent och nu på kvällen var jag iväg till ICA MAXI och handlade all mat som ska ätas på lördag. Jag gillar verkligen inte att handla i stormarknader. Bekanta verkar nämligen se livsmedelsbutiker som en lokal för socialt umgänge medans jag bara få mina ärenden utförda så fort som möjligt och försvinna därifrån. Likadan inställning har jag till gymmet. Inte heller där är jag av anledningen att prata med människor. Vill man surra med mig så kan man föreslå en fika. Så!

Ok, budgeten är skral men det kommer att bli riktigt festligt ändå (kommer noga att dokumentera lördagens meny och publicera på bloggen). Imorgon ska jag baka en bananpaj och en saffranstårta som jag ska försöka garnera med kronprinsessparets monogram (min idé var att hitta blå dekorationsblommor att pryda tårtan med men så avancerade saker hade inte ICA MAXI - så jag får använda mina konstnärliga skills med hjälp av "pyntgelé").

Det totala beviset för min kärlek till kungafamiljen var när jag köpte ETT PAKET saffran till priset av 35 kronor (på fullt allvar får jag tryck för bröstet varje gång jag köper saffran). Jag ska börja langa saffran när jag blir stor.

Slutligen gjorde jag en välbehövd investering: Jag köpte en ballongpump. Det är nämligen väldigt många ballonger som ska blåsas upp imorgon kväll och redan tidigt i planeringen insåg jag mina lungors begränsning.

Puh! Jag har bråda dagar i bröllopstider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0