En arkitektonisk mardröm



Den här byggnaden är vad jag har som utsikt från balkongen när jag sover på hotellet i Las Palmas. Jag är helt fascinerad och jag skulle så gärna vilja ha ett samtal med arkitekten som ritade det. Vad ville han förmedla? Var han färgblind? Hade han ett horn i sidan till staden Las Palmas? Är det samma arkitekt som förstörde Stockholm med Globen?

Det är utan tvekan en arkitektonisk mardröm (lägg märke till att byggnaden på fullt allvar är böjd som en banan upptill).


Kommentarer
Postat av: martin

jag tycker den är helt okej, och jag som varit på lpa många år, kan bara säga att det är snyggare utsikt nu än innan..puss

2010-03-16 @ 23:24:44
Postat av: Johan

En byggnad är väl ändå böjd, inte böjt :)

2010-03-21 @ 08:50:18
Postat av: louis

Great, Thanks!

2010-10-19 @ 12:35:08
URL: http://www.louisvuittonspeedy.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0