Konsumentundersökning av nässpray

Jag har inte kunnat andats genom näsan sedan i fredags. Det ger mig panik. I synnerhet på nätterna. Det är inte direkt en Törnrosa-sömn man får när man är förkyld.
För att underlätta tillståndet något så använder jag frenetiskt nässpray.

Nu för tiden är jag så förutseende att jag har det hemma när olyckan är framme (man vill ju inte ge sig ut på jakt efter lindringsmedel när man ligger och kämpar för sitt liv i soffan). Två olika sorter fanns till min räddning i medicinskåpet: Nezeril och Otrivin.

Efter fyra dagars kamp för att kunna andas igen, har jag kommit fram till följande:
Nezeril kanske inte är lika effektivt som Otrivin, men det är mer skonsamt för blodkärlen. Man får näsblod av Otrivin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0