Onödigt vetande?

Igår kväll låg jag och tittade på "Boston teaparty" med Filip och Fredrik med ett halvt öga (jag slumrade till då och då för jag var så trött). Där kan få reda på det mesta som man undrat över men aldrig vågat fråga (samt få en hel den nya funderingar som man aldrig tänkt på tidigare).

I gårdagens program fick jag veta att det är Brian Eno som har "skrivit" Windows-jinglen (alltså den lilla truddelutten som man hör när man slår på sin dator). En av musikhistoriens största (om inte den största nu när Phil Spector sitter bakom lås och bom för mord) producenter. Eno har producerat bland annat David Bowies "Heroes" (1977) och U2s "The Joshua Tree" (1987). Två av mina favoritalbum någonsin.

Det här är den sorts kunskap som jag lägger på minnet men som jag bara har användning av när jag spelar TP.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0