Sockerbojkott

Med handen på hjärtat så har inte den senaste veckan gått i hälsans tecken. Snarare är det så att tandtrollen har haft julafton och jag har varit lika långt ifrån GI-tänkande som Elvis var de sista åren av sitt liv.

Det blev en ljuvlig skaldjursbuffé förra onsdagen med ett dessertbord som skänkt från ovan, hotellfrukostar där jag förvisso frossade i färsk frukt men även annat som garanterat inte är rekommenderat i det dagliga intaget av föda, en ljuvlig fika på Starbucks med en latte och blåbärscheesecake som bokstavligt talat smälte i munnen samt att jag igår bakade en blåbärskaka som det idag inte finns någonting kvar av och min enda motion var en kort promenad fram och tillbaka till filmuthyrningsbutiken (jag vill fortfarande kalla det för "videobutik" fastän det var länge sedan VHS-kassetterna försvann från hyllorna).

Inte lär det bli bättre de närmsta två dagarna. Idag ska jag tillbringa ett par timmar sittande i en stol hos frissan och bli bortskämd och imorgon fyller jag år vilket naturligtvis måste firas med någonting sött.

På onsdag följer gympadojjorna med i bagaget. I tre dagar ska jag ta långa, långa powerwalks i Las Palmas (jag trotsar min ömma häl) och bara äta nyttigt. Från och med onsdag bojkottar jag socker ett bra tag framöver.

Ja, så får det bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0