Svart bälte i shopping

Just nu är jag inne i min "vita" period. Det har ingenting med min alkoholkonsumtion att göra (jag har nästan alltid en vit period när det gäller det av olika orsaker), utan nu talar jag om heminredning. Allting som tidigare gick i sandfärgat (som köksbord och mormors gamla bastanta skänk) ska under sommaren bli vitt.
Någonting som har stört mig enormt de senaste åren är gardinstängerna både i vardagsrummet och köket. De är svarta.
De har visserligen hängt med sedan jag flyttade hemifrån för en evighet sedan, och på den tiden tyckte jag att svarta gardinstänger var så trendigt (vilket det förmodligen var då också). Men nu är de bara ett irritationsmoment.

Så idag tog jag med mig (ja, nästan tvingade med) min kompis Mattias till en lokal liten inredningsbutik för att titta just på nya gardinstänger (vi hade precis ätit lunch och då är killar lättare att lura med i butiker). Ut därifrån kom jag med nya ljuslyktor, ljus, dekorationsstenar, en käck liten skylt som det stod "Ute och shoppar" på samt doftoljor.
Sedan var det dags att belöna Mattias med en stor latte för hans tålamod (arma kraken).

På fullt allvar återvände jag sedan till samma butik i sällskap med mamma för att köpa nya gardiner till sovrum och kök (stängerna åkte jag förbi och köpte på Jysk för halva priset).

Om man observerade mig idag när jag shoppade skulle man aldrig tro att jag kommer att bli arbetslös om arton dagar. Tvärtom skulle man snarare misstänka att jag sket pengar.

Men det kommer att bli så fint hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0