Våfflor till middag!

Någon gång i höstas gav min gamla trotjänare våffeljärnet upp. Den hade gjort sitt. Saknaden blev inte allt för långdragen, eftersom jultomten kom med ett tvillingjärn (vilken suverän uppfinning) på julafton. Den har blivit flitigt använd sedan dess.

Våfflor för mig är egentligen inte mat i dess rätta bemärkelse, utan en dessert. Men ikväll blev det dagens middag. "Missar" nämligen våffeldagen imorgon och tyckte väl att jag kunde kompensera det med att vräka i mig ett par nu istället.  

Om inte det vore tillräckligt, så finns det våfflor framdukade på frukostbuffén som jag får avnjuta både fredag och lördag.

Diet nästa vecka?!


Bilden ljuger lite eftersom jordgubbar är en av de få saker jag inte ens skulle äta under pistolhot. Men blåbärssylt hade jag på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0