Hej då, ögon! Nu har jag sett allt!

Det enda som möjligtvis kunde intressera mig en smula igår kväll på TV var hockey-matchen mellan Finland och Danmark (vilket säger en hel del om utbudet på burken en lördagskväll). Jag satt mig i soffan med en bok (håller fortfarande på med Anna Grues "Judaskyssen" som jag hoppas hinna läsa klart idag) med matchen på i bakgrunden.

En match mellan Danmark och Finland bör bara kunna sluta på ett sätt. Danmark är en blåbärsnation i hockey (AB). Det finns knappt några rinkar i landet att träna på för de få spelare som valt att ägna sig åt denna sport.

Igår kväll vann Danmark över Finland med 4-1. Och det var snygg hockey de spelade. Jag var riktigt imponerad. Samtidigt som jag naturligtvis led lite med finländarna eftersom de förmodligen kände sig ungefär som vi gjorde när Sverige torskade mot Vitryssland i OS-kvarten 2002 (ryser fortfarande av obehag vid minnet).

Det finns dem som tycker att hockey-VM är en "ointressant turnering". Igår bevisade danskarna motsatsen. Att en nation som är uträknat från början gör en sådan bragd är ungefär lika stort som om Sverige skulle lyckas kvala in till fotbolls-VM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0