Kan själv!

Murphys law regerade det Larssonska hemmet idag (det är förvisso kanske inte så unikt - är man född olycksfågel så är man).
Ribban lades när jag ställde mig på vågen och det visade sig att viktminskningen på en vecka var 300 gram. Redan där skönk humöret drastiskt. Ägnar man sammanlagt 3,5 timme per dag åt att träna och inte äter en kalori för mycket så är 300 gram rena katastrofen i viktnedgång (mötte min kompis Lewin när jag kom hem från min powerwalk och beklagade mig för honom. Den kloka människan sade: "Då kan man lika gärna låta bli!").

När det dagliga byrundan var avslutad skulle jag duscha. Översvämning. När man har så pass långt hår som jag har och dessutom fäller lika mycket hår som jag gör blir det stopp i duschavloppet ganska ofta. Självklart inträffade det stoppet just idag när jag minst behövde det.

Trots att jag bara tappat 300 gram den här veckan så låter jag mig inte nedslås av det utan kämpar vidare. På eftermiddagen kände jag för att äta en mango som mellanmål. Jag hade fem stycken mango i en påse på mitt kombinerade köksbord/kontor.
Tre av frukterna hade ruttnat och saften av dem hade gjorde en gigantisk fläck på min bordslöpare från Den officiella bröllopsserien (samt en stor fläck på själva bordet också, men det gjorde inte lika mycket eftersom jag snart ska måla om det).
Min prinsessduk är helt förstörd!
Jag lovar att min underläpp darrade när jag såg eländet.

Som strössel på glassen så slutade internet att fungera. Ja, egentligen skulle det ju ha gjort det redan i fredags men när humöret ändå var uruselt fick jag börja läsa instruktioner om hur det mobila bredbandet fungerade (inte rätt tillfälle alls).

Och vet ni vad? Jag fick det att fungera alldeles själv! Visserligen fick jag ringa kundtjänst och fråga vart jag kunde hitta pinkoden, men allting annat gjorde jag på egen hand.

Det gjorde mig lite gladare. Och i morgon är det en ny dag.

                                                             Dagens sinnesstämning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0