Rosa i höst!

Det är snart mitten av maj och jag har fortfarande inte nattat min täckjacka i förrådet för säsongen. Den har varit välbehövd den senaste tiden.
I morse vaknade jag upp till strålande sol men termometern visade inte på mer än fem plusgrader. I mitten av maj!

Den uteblivna värmen gjorde sig mest påmind igår. Med posten fick jag HMs höstkatalog. Först blev jag lite nedstämd, eftersom det man mest längtar efter nu är att ha på sig nätta sommarklänningar och bikini. Sedan slogs jag av vilket genidrag det faktiskt var!
För när man sitter uppkrupen i soffan och fryser (i mitten av maj!) och tittar igenom katalogen är det just höstkläder man vill ha på sig. Stora tjocka stickade tröjor. Värmande sjalar att lägga på axlarna.
Där jag satt och huttrade igår ville jag beställa massor! Och glädjande för mig verkar "dimrosa" var en av höstens färger.

PinkPantherBlackGirlsTee2.jpg image by 13Lucky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0