Ett djävulskt dilemma

Det finns någonting som jag önskar mig mer än någonting annat. Som jag vill ha mer än diamanter och juveler. Mer än en ny soffa. Mer än en helrenovering av köket. Mer än Botox i pannan.

Överst på min önskelista står: Kitchen Aid.

Jag har varit förälskad i denna fantastiska maskin i flera år. Jag har drömt om den. Längtat. Planerat för hur vårt liv tillsammans skulle se ut.

Just nu så finns Kitchen Aid på specialpris i precis hela huvudstaden. Vart jag än vände huvudet i dag så såg jag denna vackra skapelse.
Det var som ett tecken från ovan. Att vi äntligen skulle få varandra.

Men jag hamnade i ett litet dilemma:
Min plan var att inhandla Kitchen Aid Åhléns (eftersom jag har bonuskort där och jag är ju så vansinnigt förtjust i mina bonuskort och ser till att utnyttja dem till fullo). Där, liksom på alla andra ställen, så kostar den just nu 4995 kronor (ordinarie pris ca 6500 kronor).
Det är ingen hemlighet att jag är väldigt förtjust i rosa och därför var det just en rosa Kitchen Aid jag ville tillbringa min framtid med.

Men den rosa finns inte i Åhléns sortiment.

Ok, jag blev lite...förkrossad där ett tag och rannsakade mig själv:

1. Antingen köper jag den för 1500 kronor mer på NK (betvivlar att de har satt ner priset där) och får den färgen jag verkligen vill ha

eller)

2. Jag köper den gräddvita istället (som Åhléns har) som egentligen passar bättre in i mitt kök.

Det är som "Sophies val"! Erbjudandet på Åhléns gäller till den 5 januari 2011 eller så långt lagret räcker (vilket innebär att det kan bli bråttom att bestämma sig).

Hjälp mig, älskade läsare. Detta är ett dilemma utan dess like. Vad ska jag göra?




Kommentarer
Postat av: Tress

Om den passar bättre iköket så gå absolut på den gräddvita!!

I annat fall så skulle jag råda dig till att köpa den ljusrosa men om det "skär sig" så kommer du säkert att vara missnöjd och den kommer inte att vara lika fin längre.



Hoppas, oavsett vad du väljer att ni kommer att leva lyckliga i alla era dar:-)

Lycka till!

Kram



Och jag antar att renovering av kök+köpa en ljusrosa is out of the question :-)

2010-11-02 @ 17:14:58
Postat av: Praktikanten Mara

Men gud vad svårt! Jag önskar mig också en Kitchen Aid så jag lider verkligen med dig i detta svåra val. Men lite lyxproblem måste man väll också få ha? hehehe ;) Väntar med spänning på en uppdatering så att man får veta vilken ny älskling som hamnar i ditt kök =)

2010-11-02 @ 18:00:26
Postat av: Netti

Låt nu kärleken gå först, jalla jalla o köp den rosa ;oP

Blir du sen missnöjd övedr färgen borde även den gå att pimpa upp...

2010-11-03 @ 08:53:47
Postat av: martin

köp den rosa, det handlar om tre traktamente....man ska köpa det man gillar, har älskat dem sen jag var tio år....vill ha en i krom-....köp en rosa!..pengarna glömmer du när du betlat...mmmm så e det faktiskt....

2010-11-03 @ 11:41:20
Postat av: A-K

Mia, följ ditt hjärta! Kram/A-K

2010-11-03 @ 19:29:12
Postat av: Peter Svanberg

Rosa, för satan!!

2010-11-03 @ 23:15:53
URL: http://petersvanberg.se/
Postat av: Peter Svanberg

Nu har jag varit inne i en cook shop butik i mitt nya hemland Florida, specialpris nu till jul 300 usd, inte illa. Blir det runt 2100 sek, eller finns det olika varianter? Kollade inte om rosa finns. Gick till Starbucks sen. Smakade riktigt bra!

2010-12-19 @ 05:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0