Fredagspanelen om läbbiga jordgubbar och "Fem myror"

En rykande färsk Fredagspanel:

1. HAR DU NÅGON FOBI?

Jag är inte överdrivet förtjust i ormar och tittar bort när jag ser någon på tv. Jag har svårt för varelser utan ryggrad över lag.
Sedan får jag svårt att andas när jag ser undervattensbilder och tycker inte alls om att ha mitt huvud under vatten. Jag misstänker att jag måste ha drunknat i ett tidigare liv.
Men om det kan kallas fobier... Någonting som jag börjar framkalla en riktig fobi för är att vistas i samma rum som jordgubbar. Jag mår illa bara av lukten av dem och därför blir jag mer och mer rädd för att komma i närheten av dem.

2. TROR DU PÅ NÅGOT ÖVERNATURLIGT?

Jo, det gör jag. Det händer saker ibland som det inte finns någon logisk förklaring till. Och jag behöver inte alltid ha konkreta förklaringar till allt som händer. Det oförklarliga är oftast mer fascinerande än det vetenskapliga.

3. VAD ÄR DET ÄCKLIGASTE DU VET?

Här kommer jordgubbarna tillbaka... I matväg är det dem. Annars tycker jag det är vansinnigt äckligt när människor petar sig i näsan offentligt, som på tåg eller bussar. Snuskigt!

4. VILKEN KÄNDIS SKULLE DU VILJA BYTA LIV MED?

Absolut ingen! Har ingen som helst önskan att vara känd. Jag skulle bli helt vansinnig av att ständigt vara granskad och kritiserad.

5. VAD HAR DU FÖR MOBILSIGNAL?

Signaturmelodin från "Fem myror är fler än fyra elefanter". Mitt busskort ligger i ett plastetui med motiv från det barnprogrammet också.
Det är min hyllning till Magnus & Brasse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0