Never ending story?

Min hälsena verkar bli en evighetsföljetong i samma stil som "Glamour". I går förmiddag var jag på återbesök på Idrottskliniken och med facit i hand: har ni ont någonstans så är det inte dit ni ska vända er.

Först betalade jag 320 kronor för att höra meningen "du behöver röntgas". Sedan betalade jag 200 kronor för ultraljudsröntgen. Ytterligare 320 kronor blev det i går för lösningen "du får en remiss till en sjukgymnast".

Läkaren som jag träffade på Idrottskliniken kändes lite väl stressad för min smak - han frågade ingenting om min bakgrund eller om mitt nuvarande aktiva liv (då hade han fått reda på att jag redan testat alla råd som han gav mig).
Dessutom är hälsenan fruktansvärt svullen så jag ifrågasatte om jag inte skulle ha någonting antiinflammatoriskt också för att få ner svullnaden.
Nej, enligt "nya rön" är det fysisk rehab man nu använder som åtgärd och att jag skulle förbereda mig på att "det kommer att ta tid".
Kyss mig i arslet! Jag har redan pinats dagligen med min onda hälsena I ETT ÅR!

Så istället för att ringa runt och försöka ragga en sjukgymnast i public service-omsorgen så bokade jag in en tid på Aktiv rehab hos en naprapat.
Friskvård är dyrt men jag sätter högre tillit hos dem än hos en läkare som ställer diagnoser som jag skulle kunna göra själv, alldeles gratis.

Nästa fredag gör jag ett försök hos dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0