Om ni ska ge bort köksgrejor i julklapp...

När jag var och köpte min oerhört tunga Kitchen Aid Mixer så passade jag även på att köpa ett kit med fem stycken redskap till köket: en slickepott, en stor konservöppnare, en glasskopa, en manuell ballongvisp samt en potatisskalare.
Kittet kostade egentligen skjortan men ni vet hur det är ibland...

I går gjorde jag potatismos i mixern (jösses, så bra det blev!) och testade då samtidigt min nya potatisskalare (det heter "euro peeler" på engelska - den amerikanska varianten av språket i alla fall).

Jag blev helt såld! Det var den bästa potatisskalare jag någonsin hållt i. Jag var helt lyrisk när jag stod där och skalade och kunde förmodligen ha hållit på i flera timmar om inte förståndet hade ingripit.

Det blir dagens julklappstips! Kitchen Aids egna potatisskalare.

Potatisskalningen blir aldrig mer densamma. Trust me.


Kommentarer
Postat av: Tress

BRA!Skala potatis är ju inte det roligaste man kan göra direkt..

En fråga.Får du betalt varje gång du skriver Kitchen aid ;-) Kul att du är nöjd dock:-)

2010-11-22 @ 19:19:38
Postat av: Maria

Haha... I wish!

Lite tillbehör skulle de gott kunna skicka till mig i alla fall!

Är vansinnigt sugen på citruspressen och rivningsgrejorna!

2010-11-22 @ 19:27:14
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0