I väntan på tillkännagivandet av året Nobelpristagare...

...i litteratur har jag haft en skön förmiddag på mitt hotellrum. Först åt jag en helt fantastiskt utsökt frukost. Efter det har jag mest legat i sängen och läst, dagen till ära.
Det är alltid spännande med Nobelpriset även om det är sällan jag hört talas om vinnarna innan. Min ständiga favorit till priset är Joyce Carol Oates. Men jag misstänker att jag klockan 13:00 kommer att tänka: "...och vem är det?".

Jag ser att en japansk författare är förhandstippad. Haruki Murakami. Han har skrivit en bok uppkallad efter en Beatles-låt, "Norwegian wood".
"Norwegian" verkar för övrigt vara ett väldigt svårt ord att stava rätt till (AB).

Jag har ännu inte läst boken men sången är bland det vackraste Beatles gjorde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0