Spinningskornas debut

Jag körde ett riktigt, riktigt skönt träningspass i förmiddags. Först femtio minuters styrka (bröst och triceps) som gick suveränt bra. Hade väldigt bra energi och ork idag så jag körde till och med lite tyngre än jag brukar.
Sedan var det premiär för mina spinningskor. Lyckligtvis var min vän och datorfixare Johan med på samma klass. Han fick visa mig hur jag skulle fästa skorna i pedalerna (jo...).

Det kommer nog att ta ett par gånger innan jag har vant mig vid dem helt. Men å andra sidan är det så med alla skor/stövlar jag köper - mina fötter har en tendens att ta tid på sig att vänja sig vid nya saker.
Men det gick ändå väldigt bra. Svetten rann och jag kände att jag hade fått mig en rejäl genomkörare. Tummen upp för spinningskor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0