Tusen spänn fattigare

Dagens svidande utgift 1:

Tandläkarbesök.
Lyckligtvis hade jag ingenting som behövde åtgärdas men en undersökning samt 4 röntgenplåtar gick på 660 kronor.

Dagens svidande utgift 2:

Läkarbesök på Idrottskliniken.
En resa i kollektivtrafiken (jag är glad att den finns men jag tycker ändå inte om den) på femtio minuter för att komma till Idrottskliniken som ligger i Råsunda fotbollsstadion.
Läkaren tar en titt på min hälsena och konstaterar: "Den här behöver röntgas!". Kostnad för den meningen: 320 kronor.
Grejen är att jag kunde ha ställt den diagnosen alldeles själv och alldeles gratis.

Tro nu inte att man kan röntga sig där. Nej, då. Man får en remiss för att åka in till Cityakuten (jo, det heter faktiskt så) där de har drop-in-tider.
Så det blir vad jag har att göra på tisdag när jag är ledig.

Sedan ska jag naturligtvis tillbaka till Idrottskliniken igen för att få ett utlåtande av röntgenbilderna. Förmodligen kommer det besöket att kosta ytterligare 320 kronor.

Utan att överdriva finns det andra saker jag hellre lägger pengarna på. Men det kanske, kanske är värt det i slutändan om smärtan i min hälsena så småningom försvinner.

Vi håller tummarna för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0