Nostalgi-flygning

När jag började på mitt första flygbolag för ganska extakt elva år sedan så hade jag en "praktikant-flygning" (då man är med som observatör utöver den ordinarie besättningen för att se hur det praktiska arbetet ombord går till) fram och tillbaka till Hurghada.
Det blev en arbetsdag på nästan femton timmar och jag hade skor som var allt annat än fotriktiga på mig. Mot slutet av dagen fick jag stränga order av kabinchefen att sätta mig ner för att vila fötterna.
Blåsorna jag fick den dagen fick jag sedan dras med i tre veckor. Men jag lärde mig den hårda vägen hur viktigt det är med sköna skor.

Nåväl, nu för tiden när man får flygningar av den längden på schemat så är det inte direkt så man jublar. Tvärtom hade jag fruktat gårdagens arbetsdag eftersom jag visste hur lång den skulle komma att bli samt hur trött och sliten man är dagen efter (dessutom jobbar jag även idag så jag har ingen chans att vila upp mig).

Men jag hade verkligen en helt fantastiskt arbetsdag igår! Jobbade för första gången med en kabinchef som jag inte hade träffat tidigare och vi klickade direkt. En arbetsdag på nästan fjorton timmar kan verkligen bli så trevlig i rätt sällskap.
Och nu föll det sig så lyckligt att vi även ska jobba tillsammans ikväll vilket gör att stegen till jobbet känns lite lättare (för med handen på hjärtat är jag riktigt trött i både fötter och ben idag).

Det blev en riktig nostalgi-flygning för mig igår eftersom vi hade med oss två stycken praktikanter som ska börja jobba i kabinen snart. Alla känslorna jag hade när jag började flyga för elva år sedan kom upp till ytan. Förväntningarna och spänningen.
De var så duktiga båda två, visade ett geniunt intresse och var riktigt observanta. Vi som var "gamla i gemet" var mest oroade över att hur de skulle må efter den långa arbetsdagen. Men när vi klev av planet såg de så fräscha och glada ut (till skillnad mot mig!).
Roligt med nya kollegor som har en så fantastiskt positiv inställning! Välkomna!

Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Trevliga kollegor är a och o tycker jag. På den skola jag jobbar idag är alla väldigt trevliga. Man ser verkligen fram emot att gå till jobbet. Ha en skön dag min favoritbloggerska. :)

2010-11-02 @ 12:12:54
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0