Protest mot penningkåta SATS

Jag är ledig Valborgshelgen. Eftersom just lediga helger är oss flygande få förunnat så ansökte jag om ledigt för länge sedan.
Dels är det prins Williams bröllop den 29 april, dels fyller kungen år på självaste Valborgsmässoafton och honom vill jag ju självklart uppvakta.

Denna lediga helg för också med sig att jag är ledig den första maj.

Denna söndag har jag ingenting inplanerat vilket innebär att det vore en perfekt dag att tillbringa på gymmet. Men nu visar det sig att de flesta av SATS anläggningar är stängda just den dagen.

Det - om något - känns förlegat. Nu betvivlar jag starkt att de håller stängt på grund av solidaritet för arbetarna. Den koncernen är alldeles för penningkåta för det.

Att SATS håller stängt första maj är bara ologiskt. Jag tror att jag ska göra ett plakat och demonstrera mot detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0