Blåbärschutney

Nej, det har inte varit något vidare "blåbärsår" i år. Inte som för två år sedan då skogarna i stort sett var täckta av det blåa guldet.
Lite blåbär har jag dock fått ihop och fryst in. Inga större mängder men jag klarar mig i ett par månader i alla fall.

Idag testade jag att göra blåbärschutney efter ett recept som jag hittade i en bilaga till AB.

INGREDIENSER:

1 liten rödlök
250 gram blåbär
2 vitlöksklyftor
0,5 dl honung
2 msk vitvinsvinäger
1 tsk salt

GÖR SÅ HÄR:

Hacka löken fint. Lägg alla ingredienser i en kastrull och låt puttra i 10 minuter. Häll upp i en söt glasburk. Perfekt "gå bort"-present!


Denna chutney ska passa bra till kyckling. Jag har faktiskt inte hunnit prova den ännu eftersom jag åt korvstroganoff till middag - tror inte att den kombon är helt lyckad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0