Nya IKEA-katalogen med posten idag!

Ett säkert hösttecken är när IKEA-katalogen dimper ner i brevlådan. Det gjorde den idag. Samtidigt som en annan katalog som kanske inte intresserar mig lika mycket.


Själv handlar jag av princip aldrig möbler på IKEA efter en incident för flera år sedan med en vit soffa (jag orkar bara inte dra hela den historien igen men det slutade med att jag svor heligt att aldrig mer köpa en soffa där). Och jag är mer en MIO-tjej (inom ett par veckor öppnar ett nytt MIO i Upplands Väsby).

Nu är det ju så att det är mycket som står på listan över saker som behöver inhandlas till hemmet: ny soffa, ny säng, ny kyl & frys, ny diskmaskin, det borde målas om i vardagsrummet...
Snabb huvudräkning säger att detta kommer att kosta en del. Och därför kan jag tänka mig att köpa sängenIKEA (hittade en i förra katalogen som jag gillade så jag hoppas att den finns kvar i år med). En ny soffa blir det däremot från MIO.

Så småningom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0