Tv-hoppet i kväll

Jag är för re-cycling. Verkligen. Utom när det gäller tv-program. Där tycker jag att det istället är ett bekymmer. Inte för att det är ett problem för mig personligen - jag kan lika gärna läsa en bok - men det som skrämmer mig är bristen på fantasi bland kanalerna.

Att Public Service dammar av "Gäster med gester" förvånar mig kanske inte så mycket men att Kanal 5 ens överväger att göra en ny version av det absurda "Kär och galen" gör mig konfunderad. Vem vill se det? Eller ett varv till av "Fångarna på fortet" TV4?
Vill inte tittarna ha någonting nytt? Vill man verkligen se samma sak om och om igen i nya tappningar? Är vi svenskar verkligen så främmande för att låta ögonen bli fyrkantiga av någonting vi aldrig har sett förut?

Mitt hopp ikväll visas på Public Service 1, klockan 21.45: en deckare baserad på Peter Robinsons böcker, "Kommissarie Banks". I bokform en favorit. Det kan bli bra på tv också.
Jag håller tummarna.


Kommentarer
Postat av: Tanja

haha kär och galen kommer jag ihåg. det va ju bra! och sanningens minut och det kommer mera. jag gillar dessa familjevänliga program. bätte än dagens familjeprogram där det går ut på att göra bort sig och vem som slår sig värst hela tiden!

2011-08-22 @ 20:32:27
URL: http://tanjaselma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0