Fredagspanelen om kärleksjakter och pengar

Fullkomligt strålande lördag. Inledde med lyxig frukost (jag längtar redan tills i morgon bitti då jag återigen får lägga de ljuvliga, gigantiska blåbären på min yogurt), fortsatte med ett effektivt pass på gymmet (körde tunga biceps-övningar och ett riktigt svettigt spinningpass), vidare för en trevlig fika med två vänner i Väsby centrum (köpte nya träningshandskar) och på vägen hem passade jag på att hyra ett par filmer (det händer inte allt för ofta - lovade mig själv att i alla fall se ett par stycken på semestern).

Innan jag sätter mig till rätta i soffan för att se dem bjuder jag på veckans Fredagspanel:

1. HAR DU NÅGON GÅNG GÅTT FÖR LÅNGT I JAKTEN PÅ NÅGON DU TYCKT OM/VELAT HA?

När jag ser tillbaka på hur jag hanterade mina förälskelser i tonåren nästan rodnar jag av skam. Men det tillhör väl den åldern att vara dramatisk bortom all sans. Jag har blivit mer sansad - och framför allt realistisk - med åren.

2. HUR SLAVISKT FÖLJER DU BÄST-FÖRE-MÄRKNINGEN PÅ MAT?

Beror lite på vad det är. Jag har överdrivet kallt i mitt kylskåp, därför vet jag att mjölkprodukter håller sig lite längre där. Men jag är försiktig när det gäller kött. Det slänger jag oftast in i frysen så fort jag kommer hem ifrån affären för att undvika att det blir gammalt. Man kan bli onödigt sjuk om man äter gammal mat.

3. HUR VIKTIGT ÄR PENGAR FÖR DIG?

Även där har jag en väldigt realtiskt syn. Det är mycket möjligt att man "inte kan köpa lycka för pengar" men samtidigt är ett sådant uttalande ett hån mot dem som varje månad kämpar för att få ihop pengar till mat och hyra.
Jag känner mig priviligerad som har en fast inkomst varje månad som gör att jag kan betala mina räkningar och unna mig trevliga saker emellanåt. Det är ett orosmoln mindre.

4. ÄR DU BORTSKÄMD?

Nej. På så många plan är jag så lyckligt lottad i livet men jag är också väldigt tacksam över det. Bortskämda människor vet inte hur bra de har det. Det gör jag.

5. ÄR DU LÄTTRÖRD/SENTIMENTAL?

Ja, och det skyller jag på att jag är Fisk. Vi är nästan överdrivet känsliga och sentimentala. Över lag har vi nog lättare att visa alla möjliga olika känslor än andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0