A och O i köket: slipade knivar

För flera herrans år sedan fick jag ett fint knivset av La Familia. En oerhört uppskattad present eftersom bra knivar i ett kök är ett måste och grundläggande för att lyckas.
Att säga att de har använts flitigt är att påpeka det uppenbara.

I alla dessa år har jag själv slipat dem med det slipjärnet jag har hemma. Det har fungerat alldeles förträffligt men häromdagen insåg jag att det inte gick längre. Knivarna var för slöa och hur jag än försökte få till det med slipjärnet så blev det ingen förbättring.

Så idag - för första gången - har mina älskade knivar blivit proffessionellt slipade. Och vilken enorm skillnad det blev! Helt klart värd summan av 150 kronor.

Slipa knivar. Rakt in på listan över saker som jag borde göra oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0