Besök på "Central Perk" - "Vänner-kafét"

Egentligen borde jag gå och lägga mig nu eftersom jag har flygit från Dubai i natt men jag är så uppe i varv och då kan jag lika gärna passa på att lägga upp lite bilder från mina intensiva 24 timmar där (kommer med största sannolikhet att däcka om en liten stund).

Jag tog med mig mina kollegor till Central Perk. Någon skön lirare i Dubai köpte rättigheterna till "Vänner"-kafét och byggde upp det i öknen.


Kafét är placerat lite avsides i Dubai, alltså inte i närheten av någon av de stora shoppingcentran. Men att åka taxi där kostar nästan ingenting.
Vill ni besöka kafét så är adressen: Umm al Shief Road, Jumeriah 3.


Inredningen är väl inte en exakt kopia av kafét i serien men självklart kan man få avnjuta sin kaffe i en soffa som sig bör. Som svensk vill man dock inte sitta inomhus när det är 29 grader varmt ute - därför valde vi att sitta vid uteserveringen.


Servetriserna kommer fram till bordet med menyer men i beställningsdisken kan man få titta på det som går att beställa i matväg.


Min vackra kollega Helena framför utbudet av souvenirkoppar.


Jag drack en stor cappuccino.


Till det åt jag en grillad kalkonsmörgås.


Två koppar med loggan var jag ju tvungen att köpa hem så jag har ett bevis på att jag varit där.

Central Perk, Dubai. Värt ett besök.

Kommentarer
Postat av: Helena Eklöf

Super fina bilder :) kul! Sitter och sippar te och undrar om jag ska packa upp nu eller senare. Kramis

2011-02-03 @ 12:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0