Kunden i fokus, SATS Märsta!

Jag fick träningssällskap idag av en kollega. Vi körde ett intensivt axelpass tillsammans. Efteråt var jag bokad på en spinningklass - det var inte hon.
Klassen var fullbokad men eftersom det är söndag kommer det in många avbokningar (förra söndagen var det ett par cyklar lediga till exempel). Min kollega ställde sig i kö för att få en överbliven plats.

Tyvärr visade det sig att passet verkligen var fullt och hon blev utan biljett. Inte så mycket att göra åt. Är det fullt så är det.

Ungefär i mitten av passet började jag reagera över att tre (3) av deltagarna på det fullbokade passet faktiskt var anställda på gymmet: två instruktörer samt en liten tösabit som jobbade i receptionen igår när jag var där.

Man har alltså nekat platser på klassen till betalande kunder till förmån för de anställda.

Jag har ingen aning om vad SATS Märsta har för principer eller regler när det gäller situationer som dessa men det ser så vansinnigt illa ut! Det är trots allt inte gratis att träna där.

Självklart ska instruktörerna också få träna på det gymmet de arbetar på (och det ska de också få göra kostnadsfritt - jag är för löneförmåner) men då kanske i mån av plats. Det tror jag alla betalande kunder skulle uppskatta.

Kunden i fokus, SATS Märsta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0