Kvällens krubb: makaronipudding med massor av godsaker

Det är möjligt att jag har lagt upp det här receptet på bloggen tidigare. Jag minns inte. Men jag lägger upp det igen för denna makaronipudding med bacon, färska champinjoner, purjolök och tomat blir vansinnigt god och är ytterst lätt att tillaga.

INGREDIENSER:

5 dl idealmakaroner
2 paket bacon
1 purjolök
5-6 stora färska champinjoner
1 burk krossade tomater
salt och peppar

3 ägg
3-4 dl mjölk

riklig mängd riven parmesanost

GÖR SÅ HÄR:

Koka makaronerna halva tiden (det vill säga cirka 4 minuter. De kommer att bli klara i ugnen sedan). Stek baconet i en stekpanna så det blir så där härligt krispigt. Lägg sedan i strimlad purjolök och färska champinjoner (hackat i små tärningar).

Blanda samman de halvkokta makaronerna samt det du just stekt i stekpannan. Häll i en burk krossade tomater. Salta och peppra.
Häll i hälften av makaroniblandningen i en ugnsform. Strö en riktig mängd parmesanost på. Häll i resten av makaroniblandningen och avsluta sedan med äggstanningen. Lite parmesanost på toppen av puddingen ska man också ha.

Grädda på 200 grader i 30-35 minuter.

Enkelt och gott.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den minns jag, sanslöst god!!!



Kram Lillian

2011-02-05 @ 22:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0