Påhittig farbror

Innan jag går och lägger mig för kvällen så måste jag visa en bild som jag tog häromdagen från mitt köksfönster. Mitt emot där jag bor låg tidigare en av kommunens brandsstationer. Till min stora sorg rev dem den för ett par år sedan för att bygga lägenheter (jag såg rakt ner i brandmännens gym så rivningen av byggnaden blev ett enormt trauma för mig).
Sedan kom den ekonomiska krisen och lägenhetsbygget blev lagt på is. Så det är i stort sett ingenting där. Bara en stor grusåker. Som Ground Zero i mindre skala. Ödsligt och sorgligt.

Men så finns det härliga människor som tänker så här: varför låta en så stor yta gå till spillo? Som farbrorn jag lyckades fånga på bild. Han har gjort ett skidspår över hela platsen.

Bra initiativ!


Kommentarer
Postat av: Tress

Gillar påhittiga människor!

2011-02-27 @ 07:54:36
URL: http://2-barnsmamman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0