Den farliga bebisen

Min vän Cajsa uppmärksammade mig om en artikel i morse som jag inte hade läst (och med handen på hjärtat önskar jag så här i efterhand att jag inte hade gjort det heller).

Det handlar om en bebis som är en månad gammal, Zachary.

Trots sin unga ålder så pryder han redan omslaget av US Weekly. Anledningen till detta är att Zacharys pappa (eller en av hans två pappor) är den något mer kända Elton John.

I USA har man beslutat att cencurera omslaget av tidningen i butikerna där den säljs eftersom Zachary har just två pappor. Man vill inte "förolämpa" någon, är förklaringen (AB).

Det är tydligen jätteläskigt att ha två föräldrar av samma kön. Därför cencurerar man Zachary. Att hans mer kända pappa, Elton John, inom året blir folkpensionär och riskerar att trilla av pin ganska snart är inte alls lika upprörande eller provocerande för den amerikanska kristna högern.
Det är bara det faktum att Elton John lever tillsammans med en man och att de beslutat att bilda en familj som är "stötande".

Förmodligen kommer Zachary att få en bättre uppväxt än någon av de arma barnen som tvingas växa upp med den kristna högern bland fördomar och hat. Han kommer förmodligen att få mer kärlek, kramar och omtanke än någon av dessa krakar.

Och i ärlighetens namn måste det väl ändå vara bättre att ha två kärleksfulla föräldrar av samma kön än föräldrar som är trångsynta, korkade och fördömande?

Personligen misstänker jag att de flesta föräldrar i den amerikanska södern är syskon med varandra. Det skulle förklara så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0