Måste verkligen julpyntet bort redan?

Det är ju så vansinnigt trevligt att julpynta. Jag börjar redan i november med att pynta lägenheten med juldukar, adventsljusstakar, änglar och allt annat möjligt juligt jag kan hitta. Omsorgsfullt placerar jag sakerna där de ska vara, tänder lite ljus och njuter av den ombonad julen med alla dess tillbehör ger.

Men idag är det tydligen sista dagen som pyntet får vara framme. Nu måste det bort. Jag vet inte vad som händer om man inte tar bort sitt julpynt. Om man får böter eller nåt liknande.
Tydligen är det är det i alla fall ett etikettsbrott om man inte packar ner julpyntet i tid.

Visst är det trist? Det kommer ju att vara skitkallt och mycket snö och mörkt ända fram till april. Och julpyntet lyser ju upp och livar upp stämningen. Inte skulle det vara så farligt om det fick vara framme i ett par månader till?

På agendan idag har jag satt att plocka ner allt pynt ifrån julgranen. Bara det kommer att ta tid. Sedan ska jag få ihop själva julgranen till en behändig storlek igen så att den får plats i förrådet tills nästa vinter.
Det kommer att bli en ren utmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0