Bakning och Patrik Sjöberg

Ännu en dag med jourtjänstgöring som jag fick tillbringa i hemmet. Mina kollegor måste sannerligen vara ovanligt friska och krya den här perioden av året.
Det bakades här hemma i dag med. Trots att jag har en stor frys så inser jag dess begränsningar. Nu får det inte plats så mycket mer.


Jag började med att göra en vit chokladkladdkaka (recept på den hittar ni HÄR). Nu har jag även hittat den perfekta vita chokladen för ändamålet: ICA´s egna vita för bakning.


Sedan gjorde jag en laddning med Lejontassar.


Resten av tiden tillbringade jag i Patrik Sjöbergs sällskap. Läser hans bok "Det du inte såg" nu. Emellanåt blir man ordentligt förbannad. Inte på Sjöberg själv utan på de vuxna han hade omkring sig när han växte upp. Sjöberg själv är faktiskt en mycket underhållande person. Och riktigt klok.

Snart blir det träning. Axlar och tufft spinningpass står på agendan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0