Matpriserna är inte alltid helt logiska

Jag var i väg och storhandlade nu på kvällen. På ICA Maxi.

Och ännu en gång fick jag konstatera att det inte är allting som är logiskt i den här världen. Som att fullkornsspaghetti (det är den enda fullkornspastan som ICA Maxi har i sitt sortiment) nästan är dubbelt så dyr som vanlig.

Sedan ville jag prova Paulús müsli med blåbär och vanilj. Kilopriset på den müslin är nästan 100 kronor.

Det är sådant som ger mig en viss förståelse för västvärldens ohälsa och alla alarmerande rapporter om vår övervikt.

Att äta nyttigt kostar skjortan. Det borde vara tvärtom.

Jag håller fast vid min ståndpunkt att en påse chips ska kosta 100 spänn och att alla varor som innehåller socker borde ha ockerpriser. Först då kanske vi ser en förändring på vågen.

(Ex)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Önskar jag kunde skriva under någonstans!! Satans irriterande.

//Sabina

2011-07-04 @ 22:06:02
URL: http://grewe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0